Sunday, January 20

TAHUN BARU, AZAM BARU

                     


                       

Pada tahun baru 2013, aku ada azam baru yg tersendiri. Yang tu tak payahlah aku nyatakan kat sini sbb memang banyak azam aku dah fikir sejak lastyear lagi. Dekat sekolah, aku rasa makin gembira sebab taklagi berseorangan. Memang kawan-2aku baik giler dan sporting2 belaka la. Tahun ni jugak, nak PMR memang aku kena study habis-habisan lah. Biar tak cukup tidur ke tak cukup makan asal result gempak. Dan salah satu azam aku mestilah nk dapat straight A's mcm PMR candidates yang lain.Kalau aku mintak macam-macam, 

Mak aku selalu kata
"Angah belajar elok-elok, nanti dah besar, dah berjaya   angah nak beli apa-apa belilah."

Aku pun kengkadang mmg bosan dengar ayat tu. Tapi takpelah, InshaAllah aku akan cuba yang terbaik untuk PMR tahun ni. Kalau pasal study, mungkin bulan 2 ni baru nak belajar extreme, tusiyen segala. Bulan 1 ni aku nak enjoy dulu, kang mati kebosanan pulak sebab asyik belajar je. Dan pasa bulan 2 jugak aku nak jadik nerd, misalnya baca buku allthetime kat sekolah nanti. Kalau result gempak mesti sumer orang respect kan? Tapi aku nak result gempak sebab nak buktikan kat keluarga aku belah bapak, budak UPSR 5A akan dapat 8A PMR jugak. Dan aku akan kaut duit RM1000 aki aku nak kasik nanti. Tapi, aku takut jugak sebab aku memang lemah SJ, GF, SC, MM :p
Memang susah gila babeng ahh bagi aku. Otak aku macam blank masa belajar form 2 punya. Tapi form 3 alhamdulillah boleh masuk otak sikit.

Pasal crush, mungkin aku nak lupakan dorang dulu sebab study mesti no.1 buat masa ni. Lantak dorang lah nak buat apa, asal result aku WAJIB gempak nanti.

Mulai tahun ni, aku akan pastikan semua azam aku akan tercapai. Amin Ya Rabbal Alamin :)
 Adios~


εїз thanks for reading , please be my follower :D εїз

No comments:

Post a Comment